Partner serwisu
Drogi i autostrady

Niskie wpływy z e-myta

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
20-07-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Dziennik Gazeta Prawna

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Niskie wpływy z e-myta
fot. Lukas 3z, commons.wikimedia.org, GFDL
Samorządy próbują pozbyć się niechcianych gości, którzy po 1 lipca zaczęli jeździć lokalnymi drogami. Chodzi o samochody ciężarowe próbujące uniknąć opłat na odcinkach objętych tak zwanym e-mytem. Wprowadzony w dniu 1 lipca system ViaTOLL, przyniósł do tej pory o połowę niższe zyski niż prognozowano - 7 milionów złotych zamiast spodziewanych 20 milionów, w czasie pierwszych 12 dni funkcjonowania, pisze "Dziennik Gazeta Prawna".

Samorządowcy poszli na wojnę z Tirami, chociaż nie ukrywają, że brakuje narzędzi, które pozwoliłyby zablokować wjazd na drogi. Władze miasta Goliny postanowiły szukać pomocy w GDDKiA i wymusiły na Dyrekcji ustawienie przy zjeździe z autostrady tablic zakazujących wjazdu samochodom o wadze powyżej 18 ton, pisze "Dziennik Gazeta Prawna". – Obserwujemy jakie jest natężenie ruchu po ustawieniu znaków. Więcej nie możemy zrobić w świetle obowiązujących przepisów – powiedział Andrzej Budny, zastępca burmistrza Goliny.

 

Również Kraków wprowadził nowe ograniczenia dla pojazdów jeżdżących na najważniejszych odcinkach. Wrocław nie czekał na wprowadzenie e-myta i już w marcu zakazał ciężarówkom wjazdu na teren miasta w godzinach szczytu.

 

Na razie nie wiadomo na ile skuteczne są działania podjęte przez samorządy. Nie wiadomo również, czy Generalna Dyrekcja podejmie kroki zmierzające do zmniejszenia natężenia ruchu na drogach lokalnych.  

 

Całość artykułu

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5